A Tudatos Jelenlét Kialakítása Tudatos figyelemmel

A boldog, kiegyensúlyozott, nyugodt és folyamatosan fejlődő élet kialakításának az első és legfontosabb lépése, hogy tanuld meg lehorgonyozni a figyelmed a jelen pillanatba.

Az első lépés a valódi önismeret útján

Önmegfigyelés

Az Önmegfigyelés a Valódi Önismeret egyik legnehezebb, egyben leghatékonyabb eleme. / Kép forrása: msecnd.net

Az Önmegfigyelés a Valódi Önismeret eleinte egyik legnehezebb, de nélkülözhetetlen eleme. / Kép forrása: msecnd.net

Valószínűleg, miközben ezt az írást olvasod, egyéb más dolgok is forognak a fejedben. Nagyrészt a múltban vannak a gondolataid.

Ábrándozol, emlékezel. Pozitív, de sokkal inkább negatív gondolatokkal bombázod az elmédet.

Vagy a jövőben vannak a gondolataid. Ezáltal szorongást, félelmet, aggodalmat érezhetsz.

A boldog, kiegyensúlyozott, nyugodt és folyamatosan fejlődő élet kialakításának az első és legfontosabb lépése, hogy tanuld meg lehorgonyozni a figyelmed a jelen pillanatba.

Így a tudatodat megtanítod, hogy mindig arra koncentráljon, amit éppen csinálsz.

Ennek köszönhetően, csak pozitív gondolatok tölthetik fel az elmédet, aminek az eredménye a magas rezgésszint, a jó hangulat és a kibillenthetetlenség állapota lesz. Van.

Ha bármelyik érzelmi állapotnak a hiányát éled meg, akkor minden képen olvasd végig ezt a bejegyzést.

Mit jelent a tudatos jelenlét?

A tudatos jelenlét valójában azt jelenti, hogy a figyelmed fókusza önmagadon és a jelenben van. Ez így elsőre lehet „science fiction”-nek hangzik.

Bontsuk ki és máris egyértelművé válik.

Amikor elindulsz a valódi önismeret útján, az az első lépés, hogy a figyelmed fókuszát vedd le a külvilágról, és magadra figyelj. Minden szituációban, figyeld az érzéseidet, gondolataidat. Ennek a technikának a kialakításához nagy segítségedre van a tükör törvényének az alkalmazása. Erről bővebb írást ITT találsz.

Ha az önmegfigyelést megtapasztalod, sokkal jobban meg fogod érteni, mit jelent, hogy a figyelmed fókusza önmagadon legyen. Így nincs más dolgod, mint gyakorolni.

A következő lépés a gondolataidnak az irányítása. Ezt hívjuk mentális önfegyelemnek.

Ha a tudatod és a gondolataid nagy része múltbéli dolgokra koncentrálódik, tulajdonképpen a múltban élsz. Így a jövőd, a múltbéli tapasztalatokra fog épülni.

Készítettem egy gyors ábrát, ami jól szemlélteti, hogy hol lehet az időben a figyelmed fókusza.

mjj

Amire a legtöbbet gondolsz, azt fogod újra és újra megteremteni. Arra gondolsz, amit nem akarsz, arra, amit akarsz?

Vagy még rosszabb. A jelen pillanatban tényekként kezeled, a múltbéli tapasztalataidat. Elfelejted, hogy mennyit változtál? Hogy te már más ember vagy, mint aki a múltba megélt bizonyos dolgokat? 

A jelen pillanatban mindig van választásod. Mindig megválaszthatod a hozzáállásodat. Ha fejlődni, változni akarsz, érdemes ezt a hozzáállást, a folyamatos felfedezésre kapcsolni.

Ha a figyelmed fókusza, állandóan a múltbéli dolgokon van, és a gondolataid a múltbéli eseményeken kattognak akkor a jövőd, a múltbéli tapasztalataidra, ezáltal az állandó jövőtől való rettegésre fog épülni.

Az életedet a félelem irányítja és nem a szeretet. Mert a szeretet minősége a jelen pillanat békéjében tud csak megszületni.

Ám a másik lehetőséged, hogy a jövődet a jelenpillanatra építed.  Tehát a figyelmed a jelen pillanatban van. Ahhoz, hogy ezt megtapasztalhasd, gondold végig, hogy a következő tevékenységek végzésekor, min van a figyelmed fókusza:

– fürdés közben, arra figyelsz, hogy a testednek és a lelkednek milyen jól esik a finom víz, vagy bármi másra gondolsz

– evés közben, élvezed az étel ízét a szádban, vagy bármi másra gondolsz

– szeretkezés közben, arra figyelsz, hogy milyen csodálatos érzelmekben van részed a testi érintkezésnek köszönhetően, vagy bármi másra gondolsz

– munka, írás, takarítás, sport közben, az adott tevékenység által kiváltott pozitív érzéseidre és gondolataidra figyelsz, vagy bármi másra gondolsz

Nos? Most akkor hol is van a figyelmed fókusza? A múltban, a jelenben, vagy a jövőben?

Mi az előnye, a tudatos jelenlétnek?

Az, hogy soha többet nem leszel robotpilóta üzemmódban!

Tudatos jelenléthez robotpilóta kikapcsolása
Könnyedén megláthatod, ha bármi másra figyelsz egy adott tevékenység végzése közben, a figyelmed nincs a jelenben. Tehát ilyenkor robotpilóta módban vagy.

Azaz tudatlanul, öntudatlanul éled meg a jelent. Tehát nincs számodra jelen.

Ha mindig másra figyelsz, mint amit éppen csinálsz, az adott tevékenységed eredményessége is csökkenni fog.
Hiszen, ahol a figyelem ott az energia.

Mentális káoszban nem lehet sem tudatosan teremteni, sem megtalálni a belső békét. Sőt, nem tudsz kapcsolatot teremteni önmagaddal és a belső erőddel.

Mi az előnye, a tudatos jelenlétnek?
Talán a legfontosabb, hogy megérkezel önmagadhoz a jelenben. Tudsz önmagaddal és a belső erőddel kapcsolatot létesíteni.

Jó és rossz hírek, kezdőknek

Természetesen az elején nehéz. Minden pillanatban magadra figyelni és csak arra, amit éppen cselekszel. Még akkor is, ha ép a nem cselekvés állapotában vagy.

Érzés és gondolat kéz a kézben járnak. De a gondolat van előbb. / Kép forrása: http://enlightenededge.com/

Érzés és gondolat kéz a kézben járnak. De a gondolat van előbb. / Kép forrása: http://enlightenededge.com

Ám jó hír, hogy a mentális önfegyelmed elképesztő ütemben fejlődik.
Ami azért fontos, mert a gondolataid hívják életre az érzéseidet. És ha nem vagy ura a gondolataidnak, érzelmi káoszban élsz.  Tehát nem te irányítod az életed, pusztán csak az érzelmeid rabja vagy. Tele megfelelési kényszerekkel, félelmekkel, önsajnálattal, problémákkal és nehézségekkel. Mind ezt csak azért, mert nem uralod a gondolataidat.

Bármi legyen most a célod, mentális önfegyelem nélkül nagyon nehéz elérni bármit is.

Ha erős spirituális életet élsz, és nincs mentális önfegyelmed, biztosan a zakkant spirik táborát szaporítod.
Mert ha nem uralod az életed, uralja majd helyetted más. Mondjuk egy hamis tanító.

Mit ad neked a tudatos jelenlét?

Kutatások bizonyítják, hogy aki a jelenben éli az életét (tehát a figyelme fókusza a jelen pillanatban van), a következő előnyökkel éli a mindennapjait.

– csökken a depresszió szintje

– nő a másokkal és önmagával szembeni elfogadás, empátia érzése

– váratlan, hirtelen szituációkban, nem ugrik fel a stressz szintje

– lassítja az öregedést

– könnyebben megéli a pozitív érzéseket

– a tudatos jelenlét javítja a hangulatot és az életminőséget

– csökken a félelemérzet, nő a szeretet szint

Gondolj bele, amikor kikapcsolódsz, mit is csinálsz pontosan? Hagyod a mindennapi teendőket, feladatokat, és megérkezel a jelenbe.

Forrás: HVG

Nos, az élet paradoxona, hogy a társadalmi elvárások szerinti kikapcsolt állapot az rossz. Nos, pedig akkor vagy a jelen pillanatban. Tulajdonképpen, akkor kapcsolod be magad. Addig csak az elvárásoknak megfelelő programokat futtattad.

Te valójában robotpilóta üzemmódban voltál. És nem a te kezedben volt az irányítás.

Ahogy kikapcsolod a robotpilóta üzemmódot, a kezedbe veszed a repülő botkormányát. És végre te irányítod a repülődet, azaz a saját életedet.

Misztikus, spirituális tiszta pillanatok megélése célod. Mentális zajok közt ezt nem fogod tudni elérni. Kósza gondolataid lesznek arról, hogy mi történik veled. Azt hiszed, az őrangyalod támogat. Közben csak a spiri egod csap be egyfolytában.

Sikeres, boldog, bőséggel teli életre vágysz, rengeteg energiára van szükséged, hogy tudd tenni a dolgod.
Ezt az energiát ellophatod a környezetedtől, vagy a belső erődre támaszkodhatsz. Egy önfelvállaló igaz ember, mint te, már felhagyott az energia szabad rablásával. Össze akar kapcsolódni a belső forrásával, megélni, azt, aki ő valójában, és élni a szent célját.

Ez csak és kizárólag akkor lehetséges, ha a figyelmed fókuszát magadra irányítod, ezzel magadnak adsz energiát. Feltöltöd magad, és így tudsz majd végtelen mennyiségű szeretetet adni másoknak is. Úgy, hogy közben soha többet nem fogod azt érezni, hogy lemerültél, kimerültél volna.

A spirituális intelligencia és a mentális intelligencia magas szintje adja a kezedbe a botkormányt. Miért is mondanál le erről? A saját életedről?

Összegzés

A boldog, kiegyensúlyozott, nyugodt és folyamatosan fejlődő élet kialakításának az első és legfontosabb lépése, hogy tanuld meg lehorgonyozni a figyelmed a jelen pillanatba.

szamok1-1
Az első lépés, hogy a figyelmed fókuszát vedd le a külvilágról, és magadra figyelj. Figyelmed fókuszát fordítsd magadra, figyeld meg magad, a gondolataidat, az érzéseidet, szinte minden szituációban.

szamok1-2
A következő lépés a gondolataidnak az irányítása. Ezt hívjuk mentális önfegyelemnek. A tudatos jelenlét kialakításához fejlesztened kell a mentális önfegyelmedet.

Ne add fel akkor sem, ha fárasztó, vagy ha nehéz.

Nem akarsz te mások zombija lenni, így vedd komolyan azt a célod, hogy a saját életedet akarod élni.

Ehhez viszont, kapcsolatot kell létesítened magaddal, hogy megismerhesd magad.

Hiszen a belső erőforrásaidat, akkor tudod használni, ha ura vagy önmagadnak.

Csodákkal teli jelent!

Hiszen a csodák is a jelenben várnak rád!

Hajrá!

Kárpáti Boglárka on Facebook
Kárpáti Boglárka
Kárpáti Boglárka
Szia! Kárpáti Boglárka vagyok, az Önismereten alapuló problémakezelés specialistája, az OtthonFa társalapítója, író, vlogger és az OtthonFa Önismereti Blog szerzője. Célom az emberek tudatának felszabadítása. Köszönöm, hogy az én írásomat olvasod. Hiszem, hogy Neked is segít.

Pin It on Pinterest

Read previous post:
Hogyan kerüld el a hamis tanítókat, hogy ne válj önismeret sérültté?

És hogyan válassz magadnak önismereti trénert, aki tényleg segít rendbetenni az életed?A célom ezzel az írással, hogy támogassam a tisztánlátásodat. Hogy...

Close