Boldog akarsz lenni? Bocsáss meg  😛 

Mindennél fontosabb egy magas minőségű élet megteremtéséhez, hogy bocsáss meg mindig, mindenkinek. Felszabadult, laza, igazán boldog életet akkor lehet élni (minden nap) ha az emberben nincsenek lehúzó érzések. És a harag, a düh, az ármánykodás, az okoskodó ész osztás börtönbe zárja a lelket.

Annyira egy lerágott csont ez a megbocsátás sztori, hogy azt se tudom, honnan közelítsem meg. Azt akarom neked elmondani, hogy muszáj, hogy megbocsáss. Nem élhetsz haraggal. Vagyis élhetsz, csak úgy minek.

ÁÁÁÁÁ ez tiszta őrület.

Figyelj. Nem lesz most kellemes, amiket leírok. Könyörgöm, olvass végig. Mert ez nagyon fontos. És nagyon sokat fog lendíteni a boldogságszinteden. Még ha közhelyesen hangzik is.

Tény, hogy baromi szarul érzi magát az ember, ha haragszik, és nem tud felülemelkedni az ego gyötrelmein, hisztijén, kicsinyes fölényeskedésein.

Nem voltam megbocsátó. Jó, ma már tényleg képes vagyok a megbocsátani, de nem volt ez mindig így.

Engem arra neveltek, hogy bocsássak meg, mert azt illik, de soha ne felejtsem el, hogy rosszat tettek velem.

Úgyis bejön ő még az én utcámba, és mindig porul jár az, aki nekem fájdalmat okozott. És erre a gondolkodásmódra még büszke is voltam. Azt éreztem felsőbbrendű vagyok, ha közlöm, hogy nem felejtek és féljen tőlem, mert megkapja még a bosszúm édes gyümölcsét a jövőben.

Mindenki utált

Gondolhatod milyen emberi kapcsolata voltak. Na-gyon gááááz! Hamis, felszínes, látszatpolitikás. Pffff, katasztrófa voltam. Igazi proli.

Sokáig azt gondoltam, hogy aki megbocsát az gyenge és könnyen eltapossák. És akkor megsemmisül. És alárendelt, és elbukott, és hülye, szerencsétlen, megvetendő áldozat. Na és én nem akartam ilyen lenni. És én harcos vagyok, és engem nem lehet legyőzni. És ha megbocsátok, legyőzötté válok.

Tényleg ezt gondoltam és minden nap harcoltam. Persze az alacsony önbecsülésemmel, a negatív énképemmel, és a nulla önbizalmammal. Ha csak önmagamat adtam volna, már akkor is szerettél volna. 😀 

Szóval Innen indultam, a sötét egóból, és meg tudtam csinálni. Te is meg tudod, hidd csak el, olvad csak el, hogyan.

Induljunk a közepéből

„A megbocsátás az az illat, amit az ibolya hint arra a cipősarokra, amely eltapossa őt.” – Mark Twain

Amikor ezzel az idézettel először találkoztam, azt hittem felrobbanok a dühtől. Anyád az! Ki az a hülye- gondoltam-, aki hagyja, hogy eltapossák, és még örül is neki. Na, én tuti nem leszek ennyire ostoba. Én nem hagyom, hogy hülyének nézzenek.

Oké, oké tudom, akkor még nagyon egóból éltem az életem.

Megbocsátás abszolút

Nincs olyan, hogy kicsit bocsátottál meg. Olyan sincs, hogy ezt, igen azt meg nem. Energetikailag vagy megbocsátottál, vagy nem.

Azzal, hogy megbocsátasz valakinek, nem oldozod fel a bűnei alól, nem veszed le a terhet a válláról és nem teszed semmisé, amit veled tett. Ez az ő felelőssége, hogy feldolgozza magában. A tiéd az, hogy 100%-os felelősséget vállalj magadért. Hiszen amit rólad mondanak, vagy veled tesznek, az mindig a másikról állít ki bizonyítványt. Amit te teszel és gondolsz, az meg rólad.

Nem nehéz megbocsátani, ha tudod, hogy kell. Nem elég egy szinten kezelned ezt a konfliktus. Hanem mind a négy fő intelligencia szinten rendbe kell tenned magadban és akkor tud csak megtörténi a felszabadulás.

Megbocsátás lépései 4 szinten

1. Megértés (SI, spirituális intelligencia)

Tisztán kell látni a másik embert, hogy miért tette, amit tett. Az emberek szinte mindig figyelem felhívás miatt – Gyere és szeress, adj nekem szeretetet – bántják a másik embert. Meg kell érteni milyen programok, munkálkodnak benne.

Milyen hatalmi drámákat játszik, milyen generációs sajátosságai vannak, milyen szocializációs közegben nőtt fel. Milyen a gondolkodás módja, ami meghatározza a döntéseid. Ha félelem alapú életet él, akkor szinte csak a félelmet ismeri és csak így tudja kimutatni az érzéseit, hogy félelmet gerjeszt és bántalmaz.

Hiszen torzult a szeretet nyelve, és lehet a bántalmazást ő úgy éli meg, hogy számára ez a szeretet kimutatás eszköze. Van, aki kontroll és irányítás mániában szenved, és van, aki hatalmaskodó és megfélemlítő.

Meg kell értened, hogy ő miért olyan, amilyen és miért teszi azt, amit. Hiszen egy másik embert bántani csak az tud, aki folyamatosan bántja önmagát is. Ezt ismeri csak. Ezt a fajta kommunikációt ismeri csak. Ez az élete. És nem mindig tudja, mit tesz.

2. Elfogadás (MI, mentális intelligencia)

Miután tisztán látod a másik embert és azt is, hogy mi motiválta, mi késztette a szörnyű cselekvésre, fogadd el, hogy ő olyan, és azt tette, amit. Most már érteni fogod, hogy tette nem ellened irányult, te csak egy eszköz voltál arra, hogy saját magát bánthassa, sebezhesse. Segíteni kell rajta.

Fogadd el azt is, hogy fáj, hogy fájdalom van benned. Az elfogadás ki fog hozni az önsajnálatból és az áldozat szerepből.

Fogadd el, hogy nem az számít, kinek van igaza. Úgysincs abszolút igazság és egy szituációban mindig annyi igazság van, ahány ember abban a szituációban részt vett. Hiszen mindenki a saját szemüvegén keresztül tapasztalja a valóságát, ahogy te is.

Sosem az számít, kinek van igaza, hanem az, hogy van egy probléma, amit meg kell oldani. És az nem segít, ha újjal mutogattok egymásra.

3. Stresszkezelés (FI, fizikai intelligencia)

Oké, megértetted, és el is tudtad fogadni. Ám ettől még nem leszel jobban, és a kitörő vulkános még robog ott a mélyben és feltörni készül.

Az energiák akkor is tombolnak benned, hiszen az igazságérzeted az egekbe repíti (hiába tudod, hogy nem az a fontos kinek van igaza) a stressz hormon szintedet, az amigdalád (az agy azon része, ami az agresszióért felelős, ösztönös önvédelmi eszköz) és ég a vágytól, hogy leüvöltse a fejét, és elhordja mindenféle rohadéknak. Így nem fogsz tudni vele kommunikálni, pláne nem megbocsátani. Ki kell adnod magadból a dühödet, hogy kulturáltan tudj majd vele közölni dolgokat.

Ki kell találnod, te hogyan tudod levezetni a belső feszültséget, anélkül hogy másokat és magadat rombolnád. Az elfojtott érzések, nem jó hatással vannak az egészségedre. Sőt az sem jó, hogy nem mersz dühös lenni. Sokan, főleg a zakkant spirik csinálják azt, hogy a szeretet maszlaga mögé elrejtenek minden negatív érzést és gondolatot, majd egyszer csak robbannak.

Ha mélyíted az önismeretedet, és egyre őszintébb vagy magaddal, fel fogod ismerni mi segít levezetni a dühödet. És ez még a mentális és érzelmi önfegyelmedet is fogja fejleszteni.

4. Kinyilvánítás, érzelmi felülemelkedés (ÉI, érzelmi intelligencia)

Szeretettel szembesítsd a tettével, és mond el, mit váltott ki belőled a tette. Valószínűleg nem fogja érdekelni, sem megérteni. És még az is lehet, tovább fog bántani. Szóval ne akar belőle bocsánat kérést kicsikarni. És azt se várd el tőle, hogy megérti majd a szándékod. De a megbocsátásodban ő egyáltalán nem fontos. Nem fontos, hogy ő hogyan reagál. Az a fontos, hogy te el tudd neki mondani, mit gondolsz, mi van benned, és megbocsátasz neki.

Fura mi? Ő bántott téged, nem kért bocsánatot, mégis azt mondod, hogy megbocsátasz neki. Hát igen. Így tesz egy istenember. És ez fogja elhozni a felszabadulást, és azt, hogy könnyedén hátat tudsz majd neki fordítani és le tudod vele zárni a kapcsolódásodat, ha szükséges. Túl a megértésen és az elfogadáson a kinyilvánítás közben teljesen természetes lesz megbocsátanod.

[bts_restricted_content title=”Ez a doboz értékes extra tartalmat rejt” desc=”Ezt azonban csak OtthonFa Club Tagok (előfizetők) láthatják. Te még nem vagy OtthonFa Club Tag? Ugyan már! Regisztrálj most és máris olvashatod ezt a részt is. ” ]

Tök őszintén mondom: az érzelmi blokkoldás, és a mentális ásások, meg a nem egységes kezelések szart se érnek. Ha nem egységként kezeled ezt is, mint mindent, és nem fejlett az önismereted, semmi sem fog használni. A technikák önmagukba úgy sem érnek semmit. Ha nincs mögötte a tudat. 

A 4 lépéshez vedd hozzá az asszertív, tiszta kommunikáció alkalmazását is, és akkor sokkal könnyebben tudod majd véghez vinni a megbocsátást.

Ne az egójával kommunikálj, hanem láss be az egója mögé, fölé és a lehető legmagasabb énjével kommunikálj. Ne csak a szemébe nézz, hanem a szeme mögé, ahol a valódisága lakozik és neki mond el a gondolataidat érzéseidet.

Mielőtt bele mész a kommunikációba, határozd el, hogy a lehető legmagasabb szinten fogsz vele kommunikálni.

Persze mind ezt csak és kizárólag akkor tudod véghez vinni, ha te sem vagy egóban. A figyelmed fókuszát végig tartsd magadon, és akkor nem tudsz kibillenni a belső középpontodból. Nagyon fontos, hogy tényleg, semmit, de semmit se vegyél a részéről személyes sértésnek. Légy alázatos, ám határozottat kommunikálj.

Miután túl vagy az első körön (mert egy nagyobb fájdalom feldolgozásához több kör kell úgyis) csak utána foglalkozz azzal, hogy milyen tükör ez neked. Mindig, minden helyzetben nézz rá a tükörre, de nem mindig ez az első lépés.

Ha valaki otrombán megbánt, (ha még valaki képes erre) az ő szintjén kommunikálok vele. Lehet kiabálok, lehet gunyoros vagyok, mindegy, csak felfogja, hol a határ, és most „csúnya” dolgot tett. Nem foglalkozok a lelkivilágával.

Megértem, elfogadom, megbocsátom, elengedem, szeretem és hálás vagyok neki. Elmodom neki , amit akarok a tőlem telhető legmagasabb szinten.

Ez nem jelenti azt, hogy spiriszeretethomályba kellene esnem, megtagadva az erő központomnak (napfonatcsakra) a létezésem.

Ha ép tréner szerepemben vagyok, akkor hajlandó vagyok elmenni a legvégsőkig, hogy a tanítvány, megértse, tisztán lássa a tanítást, amibe bele csöppent.

Tehát a megbocsátásnál fontosak az önazonos szerep viszonyok is. Milyen szerepben vagy azzal az emberrel?

Mert ez sokat változtathat a kommunikációdon is. Attól, mert szerepben vagy, attól még nagyon fontos, hogy önazonos legyél.

Természetes, hogy másként kommunikálsz a pároddal, a szomszédoddal, a gyerekeddel, a tanítványoddal, a mestereddel. De mindig kommunikálj, és kommunikálj tisztán, asszertíven és őszintén.

Elsőre nehéznek és összetettnek tűnhet ez a fajta hozzáállás. Hallgasd sokat és gyakorold mind azt, amit az Asszertív kommunikáció tréningen elmondtunk. Ha még nincs meg ez az anyag, kötelezően fakultatívban ajánlom neked. Minden sokkal könnyebb az életedben, ha megtanulsz kommunikálni.

Itt rendelheted meg>>> Tréning

És még valami. Amikor ott tartasz, hogy értesd meg magad, itt nyugodtan lehet kiabálni is, ha szükséges.

Amúgy elárulom, hogy egyszer csak eljön az a fordulat az életedben, mikor értelmetlenné válik a megbocsátás, mert nem fogsz haragudni. Mert tisztán látod önmagad, a mási önmagad és csak jóka fogsz kacagni, mikor találkozol egy egóval.

Addig is, mindent bele

[/bts_restricted_content]

Utókezelések

Tapasztalataim azt bizonyítják, hogy valakinek minél hiányosabb az önismerete annál nehezebben bocsát meg. És valaki minél jobban ismeri önmagát, annál könnyebben. Így nagyon fontos járni a valódi önismeret útját, hogy meg tudj bocsátani és fel tudd szabadítani az életedet.

A megbocsátás nem a vége egy kapcsolat rendbetételében, hanem nagyon is az eleje.

Ahhoz, hogy eljussunk egy őszinte kapcsolódáshoz, ahhoz végig kell menni az 5 érzelmi lépcsőn. Az OtthonFa Clubban egy egész webinárt szenteltem ennek a témának.

Ez a technika, amit én dolgoztam ki, nagyon hatásos. Muszáj volt, mert katasztrofálisak voltak az emberi kapcsolataim és én nagyon akartam, hogy változzanak a dolgok.

És ma már értem és élem, mit értett Mark Twain az ibolyás sztorijával. Most te jössz! Hajrá!

Kattints az ingyenes értesítőért!

Pin It on Pinterest